Rimer “orden” på “Morten”?

Ikke altid… :)

Men jeg er i færd med at blive meget mere velorganiseret omkring det at fotografere, så jeg kan bruge min energi på kommende billeder frem for at lede efter batterier, negativer og frisk film.

At få orden i tingene handler for mig om:

  • At sætte negativer og dias i plastiklommer straks efter scanning
  • At skrive små nyttige oplysninger om tid, kamera, film etc. på hver plastiklomme
  • At optimere arbejdsgangene omkring indscanning af fotografier
  • At få skabt en sund mappestruktur på min harddisk
  • At lægge mig fast på et overskueligt antal kameraer og optikker, der supplerer hinanden godt
  • At indrette en fototaske til hvert kamera, så det altid er klar til at komme med ud i verden
  • At sikre, at jeg altid har friske reservebatterier til kameraer og flashes
  • At holde styr på alle småtingene: Filtre, step-up ringe, flash triggers, reflektorskærme etc.
  • At få taget regelmæssig backup af mine billeder
  • At holde mit computerbord rent og ryddet
  • At organisere filmhylden i køleskabet efter sort/hvid, dias og farvefilm

Som altid er ambitionsniveauet højt, men jeg er sikker på, at hver lille ting vil være med til at øge fornøjelsen ved at fotografere.

Er du et sirligt ordensmenneske eller en straight up Sjuskedorte? :D

Hvad gør du for at slippe for at bekymre dig om alt det, der ligger ud over at holde kameraet op til øjet og knipse løs?

Skriv et svar

