Størrelsen gør en forskel

Jeg har fået lavet dette 60×60 cm print af mit portræt af min kære søn.

Rammen måler 80×80 cm, og jeg sikrede mig på forhånd, at der var mindst en håndfuld steder på væggene i vores lejlighed, hvor der ville være plads til en ramme af denne størrelse.

Men da først rammen var leveret og billedet monteret, stod det klart for mig, hvor vigtigt det er med masser af luft omkring et billede på væggen.

Langt de fleste steder, jeg havde udset mig, er reelt for trange og får billedet til at se indeklemt og malplaceret ud.

En tommelfingerregel synes at være, at der mindst skal være fri luft svarende til 50% af rammens bredde på alle sider af rammen; Altså 40 cm over og under og på begge sider i dette tilfælde.

Dermed er de reelle muligheder reduceret til én eller to, og derfor står billedet fortsat på mit gulv. ;)

2 responses to this post.

  1. Eller du kunne springe ud og lave en mormorvæg hvor der kun skal bruges en lillefingerbredde mellem rammerne!

    Svar

    • Ja, mormorvæggen kunne også være en god løsning! Evt. tapetseret med dusinvis af små gyldne rammer med krummelurer i den helt hårde klunkestil. ;)

      Svar

Skriv et svar

