Passér gaden – intet at se!

Jeg oplever en tilbagevendende udfordring, når jeg er ude og fotografere;

Nemlig ikke at dømme et område som “ufotogent”, bare fordi intet springer mig i øjnene ved første kig.

Jeg øver mig derfor i at sige til mig selv:

“Der vil være mindst ét potentielt godt billede inden for en radius af tre meter.”

Dette postulat tvinger mig til:

  • at stoppe op
  • at se mig bedre for
  • at fokusere på muligheder i stedet for at give op på forhånd

Billedet ovenfor er taget for nylig på Amager Fælled;

Umiddelbart et fladt, afpillet stykke land, der i tungt, vandkoldt novembervejr fremstod meget lidt fotogent.

Udfordringen blev derfor at stille blikket ind på de detaljer, der ville kunne bære et billede i sig selv.

Med det udgangspunkt fik jeg lavet hele tre eksponeringer på halvanden time. ;)

Bonus:

Mine tre billeder fra turen

Min ven Jespers billeder fra samme tur

Skriv et svar

