Kleenex slår Clone Stamp Tool

Et hurtigt trut i lommetørklædet sparer tid i Photoshop.

Det er den dyrt købte lektie oven på gårsdagens børnefotosession hos en af min kones kolleger.

En særdeles sejlivet snotklat titter frejdigt frem på alle billeder og råber på at blive retoucheret væk, før billederne deles med resten af familien.

Jeg havde forberedt mig på mange andre udfordringer ved at fotografere børnene, som jeg ikke kendte på forhånd.

Men det er først nu jeg indser værdien af:

  • selv at se efter snot, mælkeskæg, krummer i mundvigene etc.
  • høfligt at sikre, at børnene er præcis så præsentable, som forældrene ønsker, de skal tage sig ud på billederne
  • at finde balancen mellem det iscenesatte børnebillede og det spontane, hvor jeg fanger børnene i farten

Personligt hælder jeg til spontane billeder, hvor børn ikke står skoleret og smiler stift.

Men det kan også blive en klat for hverdagsagtigt… :)

Skriv et svar

